Duurzame verkoopstyling, hoe werkt dat?

Waarom verkoopstyling?

Verkoopstyling pas je toe om de volgende redenen:

  1. Om een hogere verkoopprijs te krijgen voor je woning
  2. Om een grotere kans te krijgen om je huis sneller te verkopen. Je kan namelijk meer kijkers krijgen doordat je woning er op Funda uitspringt. En meer kijkers is een grotere kans op een snellere verkoop van je huis. 
  3. Om een lege woning in te richting. Een leeg huis mist sfeer en er zijn veel potentiele kopers die de mogelijkheden van een huis niet zien als deze niet is ingericht. Ook hierbij is het doel weer een hogere verkoopprijs en snellere verkoop van de woning. Dit laatste doe ik zelf niet omdat ik het niet duurzaam vind om spullen aan te schaffen die later niet meer gebruikt worden. 

Wat is (duurzame) verkoopstyling? 

Verkoopstyling is iets heel anders als Interieuradvies. Laat ik daar maar eens mee beginnen.

Het grote verschil heeft te maken met het doel van de styling.

Bij Interieuradvies is het doel om een persoonlijk Thuis te creëren.  Een Thuis dat helemaal past bij de bewoners. Maar bij Verkoopstyling wil je dat potentiele kopers zichzelf in 't huis kunnen zien wonen. Ze moeten in staat worden gesteld om zichzelf mét hun eigen meubelen en smaak te zien wonen in het huis. En dan moeten ze niet afgeleid worden door de persoonlijke spullen en smaak van de huidige bewoners. Veel mensen kunnen daar namelijk niet doorheen kijken. 

 

Mijn doel bij verkoopstyling is de woning neutraal maar wél sfeervol te maken.

 

Omdat ik bij mijn werk zo min mogelijk het milieu wil belasten gebruik ik alleen de spullen van de bewoners die er al zijn. Eventueel aangevuld met geleende spullen van buren, vrienden, familie of collega's. Ik wil geen nieuwe spullen aanschaffen die na de verhuizing niet meer gebruikt worden.  Ik richt me vooral op het opruimen van een huis, het verplaatsen van spullen en evt. het opknappen van meubels met bijvoorbeeld duurzame verf. 

 

Stappenplan bij verkoopstyling

Hieronder beschrijf ik mijn werkwijze bij het stylen voor de verkoop van een woning. 

  • Vrijblijvend gesprek en intakegesprek.

Het stylen voor de verkoop van een huis is een proces dat nauwe samenwerking en vertrouwen met zich meebrengt. Hierom vind ik het belangrijk dat de samenwerking goed voelt en jij ook vertrouwen in mij hebt en in wat ik doe. Ik zal tijdens dit gesprek meer uitleg geven over wat ik wil gaan doen en met jou het huis doorlopen. Ik hoor dan graag van je wat de pluspunten aan het huis zijn waar jij destijds voor viel. Dit zijn de punten die ik er bij de styling uit wil laten springen. En wat jullie denken dat belemmerende punten zijn. 

  • Offerte

Binnen 2 werkdagen na ons eerste gesprek stuur ik je de offerte. Hierna sta je vrij om wel of niet door te gaan met de verkoopstyling. Ga je wel door dan gaan we door naar de uitvoering van de verkoopstyling.

  • De Uitvoering van de verkoopstyling

In deze fase gaan we aan de slag met de styling. Hierbij steek ik ook mijn handen uit de mouwen. We zullen veel opruimen en ik zal een inventarisatie doen van wat we nog nodig hebben en wellicht tijdelijk bij buren, vrienden of familie geleend kan worden.  Met het opruimen van de woning begint je verhuisproces eigenlijk al. De spullen die je niet mee wil nemen naar je nieuwe huis kan je het beste ook nu wegdoen, verkopen via marktplaats etc. Dan hoef je dat later niet meer te doen. 

  • Tot slot

Hierna kan de  makelaar nieuwe foto's laten maken en je huis komt op Funda. En dan hoop ik dat je huis snel verkocht is tegen een mooie prijs!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projecten Verkoopstyling

 

Woning in Boxtel

Woning inTilburg